• Gönüllü Yazar/Paylaşımcı  - Leyla İrten Gönüllü Yazar/Paylaşımcı - Leyla İrten

  • Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Gezgin-Mimar) - Şebnem Goldenberg Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Gezgin-Mimar) - Şebnem Goldenberg

  • Gönüllü Yazar Paylaşımcı (Stratejik Planlamacı Gözü ile) - Şansel Eroğlu Gönüllü Yazar Paylaşımcı (Stratejik Planlamacı Gözü ile) - Şansel Eroğlu

  • Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Mimar Gözü ile) -Nursel Kabak Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Mimar Gözü ile) -Nursel Kabak

  • Gönüllü Yazar/Paylaşımcı - Zeynep Özbek Gönüllü Yazar/Paylaşımcı - Zeynep Özbek

  • Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Tiyatro Eleştirmeni gözü ile) - Tuba Aksu Şener Gönüllü Yazar/Paylaşımcı (Tiyatro Eleştirmeni gözü ile) - Tuba Aksu Şener

  •  Gönüllü Sanat Paylaşımcısı - Aygen İrten (Barcelona ve Her Yerden) Gönüllü Sanat Paylaşımcısı - Aygen İrten (Barcelona ve Her Yerden)

  • VERONA  "AŞK ŞEHRİ" - 22.3.2022 VERONA "AŞK ŞEHRİ" - 22.3.2022

    Verona  "Aşk şehri" İtalya’nın kuzeyine yaptığımız bir gezi sırasında uğradığımız Verona’ya hayran olduk. Garda gölünün doğusunda bulunan Verona kuzey İtalya’nın turizm çekim merkezi. Verona Shakespeare’in aşk hikayes, "Romeo, Juliet." ile anılsa da, dünyaca ünlü amfi tiyatrosu, Roma, Ortaçağ ve Rönesans mimarisinin tüm güzelliklerini içinde saklayan bina ve sokakları ile UNESCO Dünya Mirası listesine girmiş bir şehir. Verona "Piccolo Roma" (küçük Roma) olarak anılıyor. Daracık sokaklarına girince nedenini anlıyorum, Verona ne bir büyük şehir nede küçük bir kasaba, her köşede bir tarihi yapı aralara serpiştirilmiş barok cepheli binalar.... insan sadece sokaklarda kaybolmak istiyo...

  • ALTIN TAPINAKLAR ÜLKESİ  MYANMAR (BURMA) DAN - BAGAN - 11.8.2021 ALTIN TAPINAKLAR ÜLKESİ MYANMAR (BURMA) DAN - BAGAN - 11.8.2021

    Altın Tapınaklar Ülkesi Myanmar (Burma) dan...Bagan İlk gitmek istediğimiz yer Shwezigon Pagoda, Myanmar’ın Altın tapınaklar ülkesi yapan tapınaklardan bir tanesi. Kral Anawrahta tarafından 1057 yılında yapımına başlanmış Budist tapınağı daha sonra bölgede yapılan diğer tapınaklar için örnek olmuş. Shwezigon Pagoda Bagan'ın en çarpıcı pagodalarından biri. Shwezigon Pagoda ortada buyuk bir pagoda ve etrafında bir çok küçük pagoda'dan oluşuyor. Pagodanın içinde ve dışında yaşam çok hareketli, içerisi huzurlu ve sessiz fakat sanki halkın buluşma noktası. Dualar ediliyor   Çocuklarda Pagoda'nın serinliğinde   Longyi' sini giymiş gezen genç kız. Burma’da erkekler ve...

  • DOĞANIN SANAT YAPTIĞI ŞEHİR, ZADAR/HIRVATİSTAN - 20.5.2021 DOĞANIN SANAT YAPTIĞI ŞEHİR, ZADAR/HIRVATİSTAN - 20.5.2021

    Doğanın sanat yaptığı şehir Zadar   Hırvatistan’ın Adriyatik sahilinin en kuzeyinden başlayıp en güneyine kadar karavanımız ile yaptığımız gezide Zadar en etkileyici yerlerden biri oldu. Zadar, Roma kalıntıları yanı sıra orta çağdan kalma mimarisi, dar mermer taşlı yolları ile Hırvatistan’ın görülmesi gereken şehirlerinden biri. Ama esas bizi buraya getiren bir deha ürünü deniz orgu ve dillere destan güneş batışı. Zadar’a gelir gelmez, denizin içine bir dil gibi uzanan eski şehrin hemen dışına karavanı park edip, deniz kenarına doğru gezine gezine gitmeye başladık. Yarımadanın en uç noktası güneş batışı ve deniz orgunu görmek için en uygun yer. Zadar’ın sokaklarında farklı dön...

  • ANTALYA'DA YENİ BİR SANAT DURAĞI - ASİL ARGUN SANAT GALERİSİ ANTALYA'DA YENİ BİR SANAT DURAĞI - ASİL ARGUN SANAT GALERİSİ

    Sanat galerilerine büyük sorumluluk düşüyor. Neden? Sanat galerisi, mini sanat galerileri dizimizde de galeri sahipleri ile değinildiği üzere, bir sanat insanının ya da bir sanatseverin elini taşın altına koyması, köşesinde sanatını icra etmek ya da sanatı izlemek varken, hem vitrinin önünde hem arkasında olmak sorumluluğunu alması çok takdir edilesi. Alınan riskler bir esnafın, tüccarın aldığı riskler değil. Kapılarını açtığı sanatçıları, duruşunu sürekli yukarıya taşımak için yenilikçi, yaratıcı, “değer” i kestirme içgüdüsü, araştırma, keşfetme, yarının ses getirecek sanatçısını, sanat hareketini sezme yeteneğinin yanında sabıra, her şeyden önce sonsuza yakın sanat sevgisine sahip ol...

  • ANTALYA'NIN DA BİR ÇAĞDAŞ SANAT FUARI VAR ARTIK ANTALYA'NIN DA BİR ÇAĞDAŞ SANAT FUARI VAR ARTIK

    18 OCAK 2024  ANTALYA’NIN İLK SANAT FUARI AÇILIŞINDAN ÖNCE… Belli bir zamanını Antalya’da geçirmemiş biri için Antalya; Güneş/Deniz/Narenciye  tabii ki her köşesi, civarı tarih… Akdeniz şehirlerinin ortak birçok özelliği sıralanarak tatil özleminin düşünce baloncuğu konusudur. Doğru değil mi? Yıllarca Istanbul’un trafiğinde, çiseleyen yağmurunda hafta boyunca güneşsiz geçen günlerinden bu bol güneşe kavuşmuş biri olarak net belirtebilirim; Antalya imajı bu idi. Ta ki, şans mı kaderin cilvesi mi bilinmez, Antalya sanat ortamı ile, naçizane yürüttüğüm resim çalışmalarım (amatör seviyede) sayesinde haşır neşir olunca…Güneşin sadece masmavi gökyüzünde değil bu şehrin tüm sanatçılarının içinde...

  • NEVİN YAVUZ AZERİ İLE  BASKI VE ÖZGÜN RESİM ÜZERİNE -26.12.2023 NEVİN YAVUZ AZERİ İLE BASKI VE ÖZGÜN RESİM ÜZERİNE -26.12.2023

    Nevin Yavuz Azeri ile Baskı ve Özgün Resim Üzerine - 26.12.2023 (ANT SANAT) Cumhuriyetimizin 100. yılı, 2023; acı, tatlı anıları ile geride kalmak üzere… Hızlı, çabuk tüketilen her türlü bilgi, haber yanında sanat adına da, ülkenin neredeyse her köşesinden değerli sanatçıların muhteşem sunum, paylaşım, sergi haberlerini, çok değerli etkinlikleri keyifle, ileriye umutla bakarak izledik. Bu çerçevede, şehrin sanat ortamına önemli katkıları olan Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden, 2023 yılı boyunca değerli çalışmalarını yakından izlediğimiz, Öğretim Üyesi Doç. Dr. Nevin Yavuz Azeri ile mini sohbetimizi paylaşmak istedik. Nevin Hanım, “baskı resim” ve “özgün baskı resim” ne...

  • ANTALYA’DA DENART GALERİ GERÇEĞİ VAR… 27.12.2023 ANTALYA’DA DENART GALERİ GERÇEĞİ VAR… 27.12.2023

    Değişik ve modern bir sanat galerisi nasıl olmalı? Bu sorunun tek bir cevabı yok, çünkü sanat galerileri sanatçıların, koleksiyoncuların, izleyicilerin ve mekânın ihtiyaçlarına göre farklı şekillerde tasarlanabilir. Daha önce Antalya’nın değerli sanat galerileri söyleşilerimizde de bahsi geçtiği gibi, sanat eserlerinin sergileneceği alanların özelliklerinin aslında sanat eserinin türüne göre de değişiklik gösterebileceğini biliyoruz…Tabii ki olanaklar dahilinde mekanlar yaratılsa da aslında, bir galeri açmak için yola çıkan bir sanat insanı, salonun, salonun bulunduğu binanın mimarisini bile dikkate almalıdır desek abartmış olmayız aslında, yani prensipte olması gereken böyle diye genel k...

  • SOYUT RESİM?  HABİP AYDOĞDU, NECDET ÖKSÜZ, TUNCER ERTUĞRUL SOHBETİMİZ - 17.8.2023 SOYUT RESİM? HABİP AYDOĞDU, NECDET ÖKSÜZ, TUNCER ERTUĞRUL SOHBETİMİZ - 17.8.2023

    Hani yazar burada ne anlatmak istemiş der gibi, soyut bir resmi seyreden sanatsever de kendini aynı soruyu ister istemez sorarken bulur. Çok doğal; çünkü karşınızdaki eser sizi bilmediğiniz bir deneyime davet ediyor...Soyut resme içiniz birden kaynıyor ya da; “maalesef” deyip alışkanlıklara devam etmeyi seçiyor insan… Bir başka örnekle ifade etmek istiyorum; hani bazen bilmediğiniz, tanımadığımız bir lisanla kulağınıza çalınan bir ezgiyi dinlediğinizde; gönlünüz, ruhunuzla uyum gösteriyorsa; sözlerini anlamasanız bile o ezgiye bir ısınır insan…Soyut resim de işte böyle, karşısına geçtiğinizde, gerçek dünyadan bir kesiti olduğu gibi yansıtan bir eseri izlerken olduğundan farklı şu yorumlara ç...

  • ŞEBNEM BAHAR- “SANAT GALERİLERİ ETKİSİ" ÜZERİNE SOHBETİMİZ - 6.8.2023 ŞEBNEM BAHAR- “SANAT GALERİLERİ ETKİSİ" ÜZERİNE SOHBETİMİZ - 6.8.2023

    Mini Antalya Sanat Galeri Yazı dizim çerçevesinde önceki iki yazımda değerli galeri sahipleri Hasan Tırmaş ve Himmet Öcal ile sadece sanat galerileri üzerine değil, Antalya’da sanatla ilgili de konuştuk.  Dizide bu seferki konuğum şehrin kültür sanat ortamına önemli katkılar sunan bir başka sanatçı/sanat dostu Şebnem Bahar, kendisi ile konuları farklı açıları ile de değerlendireceğiz. Biliyoruz ki; sanat galerileri, şehrimizin sadece kültürel ve sosyal (hatta iyi planlanırsa dolaylı yoldan ekonomik) gelişimine önemli katkılar sağlayan kurumlar olarak değerlendirilebilir. Sanat galerileri ve tabii ki sanat galerisi sahipleri hem yerel hem de ulusal/uluslararası sanatçıların eserlerini serg...

  • ÇANKAYA,HEPGÜZEL,H-M KÖSEOĞLU;PİŞKİN YEREL/ULUSAL/ULUSLARARASI ÜZERİNE-31.7.2023 ÇANKAYA,HEPGÜZEL,H-M KÖSEOĞLU;PİŞKİN YEREL/ULUSAL/ULUSLARARASI ÜZERİNE-31.7.2023

      ANTALYALI RESSAMLARDAN YEREL, ULUSAL, ULUSLARARASI İLE İLGİLİ DENEYİMLER; KEMAL ÇANKAYA, ERTUĞRUL HEPGÜZEL;  HAMİYET ve MUSTAFA KÖSEOĞLU; MUSTAFA PİŞKİN İLE SOHBETİMİZ “TAŞ YERİNDE AĞIRDIR, BUNA ŞÜPHE YOK; DİĞER YANDAN SANATÇININ HEM KENDİ HEM ÜLKESİNİN SINIRLARINI AŞMASI ” ÜZERİNE… Sanatçı olmak, yaratıcılık, tutku ve vizyon gerektiren bir meslektir dersek yanlış olmaz sanırım; ancak sanatçıların sadece kendi kültürleri ve çevreleri ile sınırlı kalmak yerine ulusal, uluslararası deneyim kazanmaları ise, kanımca, kendilerinin hem kişisel hem de profesyonel gelişimleri için çok önemlidir. Özetle; bu konulara kafa yoran kişilerin üzerinde hemfikir oldukları nokta;  sanatçıların fark...

  • SEVDA KESİM İLE ANTALYA’DA BAĞIMSIZ SANAT HAREKETİ - 11.7.2023 SEVDA KESİM İLE ANTALYA’DA BAĞIMSIZ SANAT HAREKETİ - 11.7.2023

      Hangi dalda olursa olsun, sanatını ortaya koyan sanatçı, içindeki o ayrıcalıklı yaratıcılık duygusu ile kabiliyetinin kendine sağlamış olduğu o “doğurma” halini yaşarken büyük haz duymaz mı? Ortaya koyduğu ürün her ne ise, başarı ile sahneye konmuş bir rol, karşısında saatler geçirten bir tablo, dinlerken bambaşka dünyalara götüren notalar, sanatçının özgün çıktıları demeyi çok seviyorum. Hani derler ya her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Sanatçının da ortaya koyduğu ürün kendine hastır. Sanatçının sesi, kalemi, enstrümanı, sahibine göre, tınlar, yazar, çalar…Aynı replik, aynı manzara, aynı nota sahibi olan sanatçının yorumu ile farklı seda bırakır demek yanlış mı olur? Sanatçıl...

  • RESİM YAPMAK, YENİ BİR LİSAN ÖĞRENMEK GİBİ…ÖĞRENMEK HER YAŞTA! - 6.7.2023 RESİM YAPMAK, YENİ BİR LİSAN ÖĞRENMEK GİBİ…ÖĞRENMEK HER YAŞTA! - 6.7.2023

    İnsan hayatının ilk yıllarında, bebeğin, alabildiği ilk anda, eline kalem tutuşturup, önüne kağıt verip ilk çizgilerini saklayıp, ileride kendisine göstermek hoştur… Çocuklarımızın ailesi ile, çevresi ile iletişimi için en önemli enstrümanın resim oluşu, çocuğun psikolojisinin ilk ipuçlarını her yeni yaş döneminde çizdiği resimlerde arıyor olmak; resmin; kişiliğe; nasıl tarafsız bir ayna olduğunun kanıtı gibi değil mi?  Resim; rastgele, içten geldiği gibi çizildiğinde kişiliği yansıtıyorken, planlı, programlı seçilmiş bir nesneyi, manzarayı, kişiyi her ne seçildiyse, kişinin kalemi, fırçayı tutuşu bile fark yaratmıyor mu? Ve resim yapmak öğrenilir mi? İlk yaşlarından itibaren elindeki kal...